Ako uviedol Kantar, ceny potravín sa za štyri týždne do 19. februára
zvýšili v Británii medziročne o 17,1 %. Najvýraznejšie z nich rástli
ceny mlieka, vajec a margarínov. Šéf oddelenia Kantaru pre maloobchodný
sektor Fraser McKevitt povedal, že Briti označili ceny potravín za druhú
finančne najnáročnejšiu položku, hneď za cenami energií.
Navyše zvýšil sa aj podiel spotrebiteľov, ktorí uviedli, že už majú
finančné problémy. Takto sa v prieskume vyjadrila štvrtina opýtaných. V
rovnakom období pred rokom uvádzala rovnaký problém pätina anketovaných.
Zvyšovanie cien potravín sa odráža aj na údajoch o tržbách v prípade
privátnych značiek a značkových tovarov. Ako dodal Kantar, tržby z
predaja privátnych značiek vzrástli vo februári o 13,2 %, zatiaľ čo z
predaja značkových tovarov iba o 4,6 %.